Czerniawska Ewa (1955- )
Sortowanie
Źródło opisu
Zbiory MBP
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(2)
dostępne
(1)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia dla dorosłych
(2)
Czytelnia dla dorosłych
(2)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2469)
Kozioł Paweł
(2013)
Kotwica Wojciech
(782)
Kowalska Dorota
(664)
Kochanowski Jan
(469)
Czerniawska Ewa (1955- )
(-)
Krzyżanowski Julian
(424)
Fabianowska Małgorzata
(354)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(341)
Mickiewicz Adam
(331)
Steel Danielle (1947- )
(318)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(311)
Otwinowska Barbara
(309)
Roberts Nora (1950- )
(300)
Zarawska Patrycja
(274)
Trzeciak Weronika
(262)
Konopnicka Maria
(260)
Popławska Anna
(248)
Drewnowski Jacek
(239)
Boy-Żeleński Tadeusz
(238)
Leśmian Bolesław
(233)
Krasicki Ignacy
(229)
Włodarczyk Barbara
(223)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(219)
King Stephen (1947- )
(218)
Shakespeare William (1564-1616)
(216)
Disney Walt
(215)
Drewnowski Jacek (1974- )
(214)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(202)
Goliński Zbigniew
(201)
Dug Katarzyna
(198)
Baczyński Krzysztof Kamil
(194)
Ławnicki Lucjan
(194)
Christie Agatha (1890-1976)
(191)
Domańska Joanna (1970- )
(190)
Mazan Maciejka
(187)
Cieślik Donata
(186)
Dybała Paweł (1981- )
(184)
Prus Bolesław (1847-1912)
(182)
Chotomska Wanda (1924- )
(179)
Szulc Andrzej
(174)
Webb Holly
(170)
Chmielewska Joanna (1932-2013)
(168)
Siemianowski Roch (1950- )
(168)
Rzehak Wojciech
(166)
Jachowicz Stanisław
(159)
Braiter Paulina (1968- )
(154)
Mosiewicz Maria
(154)
Marciniakówna Anna
(147)
Sandemo Margit (1924- )
(145)
Zimnicka Iwona
(145)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(144)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(143)
Iwaszkiewicz Jarosław
(143)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(143)
Birek Wojciech (1961- )
(139)
Mróz Remigiusz (1987- )
(139)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(139)
Lech Justyna
(138)
Spirydowicz Ewa
(137)
Rolando Bianka
(131)
Cholewa Piotr W
(130)
Markiewicz Henryk
(129)
Możdżyńska Aldona
(125)
Siewior-Kuś Alina
(125)
Szancer Jan Marcin
(125)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(124)
Polkowski Andrzej
(122)
Naczyńska Zuzanna
(120)
Czechowicz Józef
(119)
Kijowska Elżbieta (1950- )
(119)
Olejnik Donata
(119)
Strzałkowska Małgorzata (1955- )
(119)
Sidorkiewicz Tomasz
(116)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(114)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(113)
Tuwim Julian (1894-1953)
(113)
Szypuła Wojciech
(111)
Królicki Zbigniew A. (1954- )
(109)
Grabowski Andrzej
(107)
Nesme Alexis
(106)
Williams Sophy
(106)
Głowińska Anita
(105)
Liebert Jerzy
(105)
Popławska Anna (filolog)
(105)
Skowrońska Emilia
(105)
Zadura Janusz (1968- )
(105)
Courths-Mahler Jadwiga (1867-1950)
(104)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(104)
Dąbrowska Maria (1889-1965)
(103)
Lenin Włodzimierz (1870-1924)
(102)
Strzelec Małgorzata
(102)
Tkaczyszyn-Dycki Eugeniusz
(102)
Napierski Stefan
(101)
Słowacki Juliusz
(101)
Wyżyński Tomasz
(101)
Mortka Marcin (1976- )
(99)
Supeł Barbara
(99)
Wilusz Tomasz
(99)
Braiter Paulina
(98)
Brzechwa Jan
(98)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Odbiorca
Studenci
(2)
Nauczyciele
(1)
Psycholodzy
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Pamięć
(2)
Uczenie się
(2)
Świadomość
(2)
Hipnoza
(1)
Inteligencja (psychol.)
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Medytacja
(1)
Motywacja
(1)
Myślenie
(1)
Osobowość
(1)
Psychologia
(1)
Substancje uzależniające
(1)
Uczucia
(1)
Zmysły
(1)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(2)
Podręcznik akademicki
(1)
Podręczniki
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(2)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Uczenie się i pamięć : integracja zagadnień / John R. Anderson ; tłumaczyła Ewa Czerniawska. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1998 - 541 stron : fotografie, rysunki, wykresy ; 24 cm.
(Literatura Pedagogiczna)
Autor tego podręcznika akademickiego jest zaliczany do grona najwybitniejszych specjalistów z dziedziny psychologii. Jego książkę wyróżniają integracyjność ujęcia tematu i konsekwencja prowadzonego wykładu, w którym czytelnik znajdzie między innymi: rys historyczny rozwoju dziedziny, opis funkcjonowania układu nerwowego, analizę procesu uczenia się wzbogaconą o dane laboratoryjne oraz wskazówki umożliwiające zastosowanie wyników badań. Szczególnie przydatne mogą być dla nauczyciela rozdziały poświęcone wykorzystywaniu psychologicznych prawidłowości uczenia się i zapamiętywania w kształceniu. Pozycję tę polecamy psychologom, nauczycielom oraz studentom kierunków pedagogicznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W 159.9 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tom II podręcznika omawia 3 wielkie tematy w psychologii: emocje i motywacje, uczenie się oraz pamięć. Problematyka związana z emocjami szczególnie obrosła w mity i wątpliwości. Autorzy rozprawiają się z tradycyjnym poglądem ukazującym emocje jako kłopotliwy ciężar i przeszkodę w korzystaniu z rozumu. Według nich inteligentna maszyna pozbawiona uczuć nie potrafiłaby wytworzyć zgodnego z prawdą obrazu rzeczywistości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C 159.9 [Czytelnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
STRUKTURA I FUNKCJE ŚWIADOMOŚCI to omówienie trzech kolejnych wielkich tematów w psychologii: wrażeń zmysłowych i spostrzeżeń, myślenia i inteligencji oraz stanów świadomości. Autorzy przybliżają procesy psychiczne nadające znaczenie i osobistą wagę informacjom zmysłowym docierającym do mózgu, pomagają na przykład zrozumieć, w jaki sposób łączymy następujące po sobie dźwięki w znajomą melodię, a w zbiorze kształtów i światłocieni odnajdujemy twarz bliskiej osoby. Zajmują się również procesami leżącymi u podłoża myślenia, podejmowania decyzji i rozwiązywania problemów. Analizując inteligencję, omawiają testy inteligencji, a także przedstawiają różne sprzeczne poglądy na temat tego, czym jest inteligencja i co to oznacza, że iloraz inteligencji jest dziedziczony. Czytelnik poznaje ponadto różne stany świadomości: czuwanie, sen bez marzeń sennych, hipnozę, medytację oraz zmienione chemicznie stany występujące po zażyciu środków psychoaktywnych. Może się przekonać, że poza tymi stanami świadomości olbrzymia część pracy mózgu przebiega off-line – bez udziału świadomości. Dotyczy to tak powszednich zadań, jak wydobywanie informacji z pamięci (ile wynosi siedem razy dziewięć?) oraz ważnych operacji toczących się w głębokich strukturach mózgu, które kontrolują podstawowe funkcje biologiczne, takie jak ciśnienie krwi i temperatura ciała.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C 159.9 [Czytelnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Najlepszy podręcznik wprowadzający w problematykę współczesnej psychologii! Prezentuje wiedzę z całego zakresu psychologii – od biologicznych podstaw zachowania przez analizę motywacji i inteligencji po zagadnienia psychologii społecznej. Jest znany na całym świecie – przetłumaczony na 10 języków, w tym chiński, japoński, rosyjski, hiszpański, niemiecki. Bogato ilustrowany, w ciekawej szacie edytorskiej, udoskonalony i unowocześniony pozostaje wzorem podręcznika akademickiego: wszechstronnego, ciekawego i przystępnego. Nowe, zmienione wydanie książki powstało we współpracy Philipa G. Zimbardo z młodszym kolegą Richardem J. Gerrigiem. Niezwykle szybki rozwój badań i teorii w ramach dziedziny skłonił autorów do wprowadzenia w nowym wydaniu, wielu zmian i uzupełnień. Omówione zostały najnowsze badania dotyczące uprzedzeń, kodowania i wydobywania informacji z pamięci, powiązań między inteligencją emocjonalną a dobrym samopoczuciem, percepcji zdarzeń emocjonalnych, odrzucenia i przemocy oraz zespołu stresu pourazowego. Autorzy dodali także nowe treści na temat perspektywy kognitywnej i behawioralnej w nauce o układzie nerwowym: Projektu Ludzkiego Genomu, zaburzeń w uczeniu się, teorii inteligencji i możliwości ich zastosowania w klasie szkolnej, przywiązania, psychologicznych zaburzeń w dzieciństwie, w tym zespołu nadpobudliwości psychoruchowej i autyzmu oraz uprzedzeń. Znacząco rozszerzona została także część związana z psychologią społeczną. Obejmuje ona takie zjawiska jak: różnice kulturowe, altruizm i zachowania prospołeczne, agresja, psychologia konfliktu oraz problematyka wojen i pokoju. Czytelnik nabywa wiedzę nie tylko o charakterystyce psychologicznej ludzi, lecz także o ich funkcjonowaniu społecznym. Publikacja nowego wydania uznanego podręcznika ułatwia zapoznanie się z najnowszymi trendami współczesnej psychologii oraz stanowi nowoczesne narzędzie w procesie dydaktycznym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W 159.9 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej