Programowanie (informatyka)
Sortowanie
Źródło opisu
Zbiory MBP
(20)
Forma i typ
Książki
(18)
Poradniki i przewodniki
(8)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Proza
(3)
Audiobooki
(2)
Komiksy i książki obrazkowe
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(17)
tylko na miejscu
(3)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia dla dorosłych
(6)
Księgozbiór dziecięcy
(11)
Filia nr 1
(2)
Czytelnia dla dorosłych
(3)
Autor
Rosłan Katarzyna
(3)
Cieślak Piotr
(2)
Deutsch Stacia
(2)
Marston Mick
(2)
Raczyło Paulina (1987- )
(2)
Saujani Reshma (1975- )
(2)
Turowski Piotr
(2)
Wiejak Urszula
(2)
Wojciechowski Adrian
(2)
Bayarri Jordi (1972- )
(1)
Deitel Harvey (1945- )
(1)
Deitel Paul
(1)
Deutsch Stacia. Dziewczyny Kodują
(1)
Deutsch Stacia. Dziewczyny kodują
(1)
Essinger James (1957- )
(1)
Górczyński Robert
(1)
Hatter Clyde
(1)
Holland Eva
(1)
Hutt Sarah
(1)
Kucharska Nikola
(1)
Kulesza Radosław
(1)
Kurasiński Artur (1974- )
(1)
Kwaśniewski Jakub
(1)
Langa Sebastian
(1)
Lanuza-Navarro Tayra. Kto jest kim w świecie Ady Lovelace
(1)
Leśniakiewicz Dawid
(1)
Lipa Michał
(1)
Liukas Linda
(1)
Minnick Chris
(1)
Moreno Javier
(1)
Muszyńska-Rosłan Katarzyna
(1)
Niemira Karolina
(1)
Ostrowska Agata (1990- )
(1)
Pełka Piotr (programista)
(1)
Ponteves Hadelin de
(1)
Przeździecki Karol
(1)
Rzepniewska Magdalena
(1)
Scott Marc
(1)
Seijas Dani
(1)
Sikorski Witold (1950- )
(1)
Sobolewska Agnieszka
(1)
Swan Melanie
(1)
Thompson Clive
(1)
Treichel Wiktor
(1)
Tsurumi Andrea
(1)
Wołczyk Krzysztof
(1)
Wołk-Łaniewski Jerzy (1986- )
(1)
Wójcicki Łukasz (tłumacz)
(1)
Świć Anna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(14)
Okres powstania dzieła
2001-
(18)
Kraj wydania
Polska
(20)
Język
polski
(20)
Odbiorca
9-13 lat
(10)
Dzieci
(8)
6-8 lat
(5)
Młodzież
(4)
Rodzice
(2)
0-5 lat
(1)
Dziewczęta
(1)
Nauczyciele
(1)
Studenci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(2)
Literatura fińska
(1)
Literatura hiszpańska
(1)
Temat
Kobieta
(4888)
Powieść polska
(4867)
Powieść amerykańska
(3938)
Rodzina
(2816)
Polska
(2566)
Programowanie (informatyka)
(-)
Przyjaźń
(2530)
Miłość
(2272)
Poezja polska
(2213)
Tajemnica
(1981)
Powieść angielska
(1956)
Literatura polska
(1907)
Śledztwo i dochodzenie
(1519)
Wojna 1939-1945 r.
(1512)
Magia
(1493)
Relacje międzyludzkie
(1394)
Opowiadanie polskie
(1360)
Zabójstwo
(1332)
Zwierzęta
(1270)
II wojna światowa (1939-1945)
(1192)
Książki dla małych dzieci
(1137)
Język polski
(1108)
Nastolatki
(1075)
Życie codzienne
(1066)
Rodzeństwo
(1050)
Pamiętniki polskie
(989)
Dziewczęta
(987)
Żydzi
(986)
Małżeństwo
(960)
Dzieci
(918)
Filozofia
(860)
Policjanci
(860)
Sekrety rodzinne
(820)
Powieść francuska
(812)
Uczucia
(799)
Przestępczość zorganizowana
(790)
Trudne sytuacje życiowe
(787)
Fantastyka
(781)
Relacja romantyczna
(768)
Wojsko
(762)
Historia
(714)
Literatura
(707)
Sztuka
(707)
Władcy
(701)
Psy
(698)
Osoby zaginione
(689)
Wybory życiowe
(685)
Przedsiębiorstwo
(683)
Zakochanie
(681)
Kultura
(669)
Polityka
(658)
Dziennikarze
(638)
Boże Narodzenie
(637)
Powieść rosyjska
(636)
Wojna
(634)
Arystokracja
(625)
Podróże
(612)
Matki i córki
(598)
Dziecko
(592)
Uczniowie
(592)
Uprowadzenie
(574)
Poszukiwania zaginionych
(571)
Powieść niemiecka
(568)
Mężczyzna
(556)
Język angielski
(545)
Śmierć
(538)
Koty
(530)
Powieść młodzieżowa
(530)
Ludzie a zwierzęta
(526)
Zemsta
(526)
Dramat polski
(525)
Zabójstwo seryjne
(525)
Spisek
(524)
Superbohaterowie
(508)
Humor
(507)
Powieść przygodowa
(506)
Polacy za granicą
(475)
Prywatni detektywi
(466)
Młodzież
(465)
Zarządzanie
(463)
Unia Europejska
(461)
Wakacje
(441)
Pisarze
(434)
Samotność
(430)
Czarownice i czarownicy
(422)
Matematyka
(422)
Chłopcy
(421)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(419)
Seryjni zabójcy
(419)
Powieść historyczna polska
(418)
Polityka międzynarodowa
(417)
Ojcowie i córki
(415)
Krainy i światy fikcyjne
(413)
Walka dobra ze złem
(412)
Szlachta
(407)
Władza
(406)
Terroryzm
(397)
Pisarze polscy
(396)
Teatr polski
(395)
Dojrzewanie
(388)
Duchowość katolicka
(388)
Temat: czas
1801-1900
(2)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Londyn (Wielka Brytania)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Gatunek
Poradnik
(8)
Biografia
(2)
Opracowanie
(2)
Podręcznik
(2)
Broszura
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Komiks
(1)
Komiks biograficzny
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Podręczniki
(1)
Powieść
(1)
Powieść obyczajowa
(1)
Publicystyka
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Informatyka i technologie informacyjne
(16)
Edukacja i pedagogika
(4)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Historia
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Matematyka
(1)
20 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Najwybitniejsi Naukowcy)
(Klub Świata Komiksu ; album 2428)
W tym tomie kolekcji „Najwybitniejsi Naukowcy”, prezentującej postaci ludzi nauki, których badania przyczyniły się do rozwoju ludzkości w różnych dziedzinach – medycynie, przyrodzie, fizyce czy astronomii, poznamy angielską matematyczkę Adę Lovelace. Ada była córką lorda Byrona, znanego poety. Wychowywała ja matka, która chciała dać jej jak najlepsze wykształcenie, dlatego skierowała jej zainteresowania ku matematyce i logice. Dzięki matce Ada poznała Charlesa Babbage`a, twórcę maszyny analitycznej, zwanej często pierwszym komputerem. Chcąc przybliżyć jego pracę innym, Ada przetłumaczyła z włoskiego artykuł o wynalazku Babbage`a i dodała do niego obszerny komentarz z algorytmem do wykonania na maszynie analitycznej. Z tego powodu uznaje się ją za pierwsza programistkę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Księgozbiór dziecięcy
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. K [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Baw się kodem : Twoja własna gra / Piotr Cieślak. - Warszawa : Helion, 2017. - 94 strony : ilustracje ; 26 cm.
W klubie CoderDojo młodzi ludzie rozwijają pasję programowania, spotykają się z podobnymi sobie zapaleńcami, aby uczyć się nowych rzeczy i wspólnie, pod opieką mentora, realizować niesamowite projekty. Kluby CoderDojo powstają w wielu miejscach na świecie, również w Polsce. Jeśli masz możliwość, koniecznie weź udział w zajęciach. Możesz też po prostu założyć i poprowadzić własne Dojo. Jako że będzie mniejsze niż CoderDojo, nazwij je Dojo Nano. W Dojo Nano można razem z przyjaciółmi robić wiele ciekawych rzeczy związanych z programowaniem i komputerami, na przykład napisać własną, najprawdziwszą grę! W poprzednim tomie Nanonauci, którzy założyli własne Dojo Nano, wymyślili i napisali stronę internetową. Teraz przyszedł czas na grę. Będzie to prosta gra działająca w przeglądarce internetowej. Do kodowania posłuży Ci świetny język JavaScript, którym posługują się najlepsi programiści! W książce znajdziesz dokładne wyjaśnienie, jak przygotować komputer do pracy, do czego służą poszczególne części kodu i w jaki sposób rozwiązywać problemy. Stworzysz specjalny świat i takie zjawiska jak grawitacja. Dowiesz się, jak rysować i animować postaci w grze: będą biegać, skakać i zderzać się z robotami. Oczywiście, zaprogramujesz również punktację i "utratę części zdrowia" po kolizji gracza z robotem. Szybko zauważysz, że grę można rozwijać i uzupełniać o nowe elementy - jeśli tylko tego zapragniesz! W tej książce: podstawowe zasady pracy podczas programowania funkcje, obiekty, pętle i inne elementy kodu oraz ich wykorzystanie gruntowne podstawy JavaScriptu przeciążanie funkcji, generowanie liczb losowych, wykonywanie obliczeń debugowanie kodu pomysły na ulepszanie gry POMYSŁY + PRZYJACIELE = KOD
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Księgozbiór dziecięcy
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Początki programowania bywają trudne, jednak jest to bardzo ważny czas dla programisty. Od tego, jakich nabierze nawyków, w jakim stopniu opanuje zasady tworzenia bezpiecznego kodu i na ile będzie przestrzegał dobrych praktyk, naprawdę wiele zależy. Konieczne jest również dogłębne zrozumienie takich podstaw informatyki jak działanie procesora, zarządzanie pamięcią, wątki czy działanie kompilatora. Okazuje się, że skuteczne przyswojenie podstaw jest zadaniem bardzo trudnym, ale wyjątkowo ważnym i odpowiedzialnym - zarówno dla ucznia, jak i nauczyciela. To ósme, zaktualizowane i uzupełnione wydanie znakomitego podręcznika przeznaczonego dla adeptów języka C i ich nauczycieli. Zawiera doskonałe wprowadzenie do C oraz inżynierii oprogramowania. Materiał zamieszczony w książce jest aktualny i zgodny z nowoczesnymi zasadami pracy. Obszernie wyjaśniono tu zasady tworzenia i działania kodu, a także zagadnienia związane z typami danych, funkcjami, tablicami, operacjami na bitach, wyliczeniami, pracą na plikach i innymi kwestiami ważnymi z punktu widzenia funkcjonalności, wydajności i bezpieczeństwa kodu. To pozycja oparta na zasadach nowoczesnej dydaktyki - zawiera mnóstwo przydatnych przykładów, ćwiczeń, wskazówek i podsumowań. Poszczególne koncepcje wyjaśniono z użyciem pseudokodu, algorytmów i schematów, dzięki czemu zrozumienie języka C staje się dużo łatwiejsze.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W 004 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
Kod przyjaźni / Stacia Deutsch ; [przełożyła Katarzyna Rosłan]. - Warszawa : Grupa Wydawnicza Foksal : we współpracy z Biblioteka Akustyczna, copyright 2018. - 1 płyta audio (CD) (3 godz. 8 min) : zapis cyfrowy, stereo. ; 12 cm.
(Dziewczyny kodują / Stacia Deutsch ; 1)
Kontynuowany w: Przyjaciółki rzadzą
Tytuł oryginału: The friendship code, tytuł oryginału cyklu: Girls who code.
"Dziewczyny kodują" – wyjątkowy projekt, łączący non-fiction z fabułą, naukę programowania z dobrą zabawą, tekst z zabawnymi rysunkami i – komputery z dziewczynami. To opowieść o dziewczynkach, które połączył wspólny projekt – stworzenia aplikacji, dzięki czemu zostają najlepszymi przyjaciółkami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WA 82-93 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dziewczyny Kodują / Stacia Deutsch ; 2.)
Tytuł oryginału cyklu: Girls who code. Na grzbiecie wyłącznie tytuł cyklu.
Idealna dla fanów szalonych przygód, dobrej zabawy, gier logicznych i programowania – nowa książka bestsellerowej autorki Stacii Deutsch, napisana we współpracy z organizacją Girls Who Code! To jest najlepszy czas dla Sophii i jej klubu! Oczywiście pracują nad nowymi projektami kodowania, ale przy okazji nie brak im czasu na plotki, ciasteczka i totalnie szalone pomysły. Właśnie planują udział w swoim pierwszym hakatonie – maratonie projektowania, czyli całym dniu spędzonym w gronie koderów wyłącznie na kodowaniu. Zatem: chyba już czas wykonać następny krok w tej grze!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Księgozbiór dziecięcy
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P/II [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Algorytm Ady / James Essinger ; przekład Jerzy Wołk-Łaniewski. - Wydanie I. - Kraków : Znak Horyzont, 2020. - 317, [3] strony ; 21 cm.
Na okładce: Niezwykła biografia Ady Lovelace. Pierwszy program komputerowy napisała kobieta!.
W jaki sposób córka Lorda Byrona stworzyła podwaliny współczesnej informatyki. Gdyby dwa wieki temu pomysł Ady Lovelace został uznany za genialne odkrycie, a nie szaleńczy wymysł kobiety, era komputerów mogłaby się rozpocząć już wtedy. W XIX-wiecznej Anglii, w cieniu skandalu wokół kazirodczego związku lorda Byrona, rozwija się niebywały talent jego córki. W czasach, w których przywilej edukacji nie przysługuje kobietom, nikt się nie spodziewa, że odkrycie Ady może zmienić świat. Napisany przez nią algorytm to nic innego jak pierwszy program komputerowy. Dlaczego nie zyskał wówczas zasłużonego rozgłosu? Czy przyjaźń Ady Lovelace i Charlesa Babbage’a, u boku którego rozwija swoje zainteresowania, zostanie wystawiona na próbę? „Algorytm Ady” to inspirująca historia nieprzeciętnie inteligentnej i ambitnej kobiety, która musi się zmierzyć ze światem nauki zdominowanym przez mężczyzn. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W 929 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Baw się Kodem ; 1)
Tytuł oryginału cyklu: CoderDojo nano: Create with code #1.
CoderDojo jest fantastycznym miejscem, gdzie młodzi ludzie mogą rozwijać pasję kodowania, spotykać się z podobnymi sobie zapaleńcami, uczyć się nowych rzeczy i świetnie spędzać czas z komputerami. Kluby CoderDojo powstają w wielu miejscach na świecie, również w Polsce. Jeśli masz możliwość, koniecznie spróbuj wziąć udział w zajęciach albo po prostu załóż i poprowadź swoje własne Dojo. Ponieważ będzie mniejsze niż CoderDojo, nazwij je Dojo Nano. W Dojo Nano można robić wiele ciekawych rzeczy związanych z programowaniem i komputerami, na przykład napisać własną, najprawdziwszą stronę internetową! Dzięki tej książce poznasz Nanonautów, którzy założyli własne Dojo Nano. Nanonauci postanowili napisać stronę internetową dla swojego zespołu muzycznego. W książce dokładnie opisano, w jaki sposób się do tego zabrali i jak budowali poszczególne części serwisu. Dzięki tym wskazówkom możesz stworzyć własną stronę i przy okazji nauczyć się programować w językach HTML i JavaScript, a oprócz tego dowiesz się, do czego służą arkusze CSS i jak się je stosuje. Twoja strona będzie zawierała wszystkie potrzebne elementy: odsyłacze do innych zasobów sieci, menu, podstrony, mapę i filmiki z YouTube. Sprawisz również, że będzie można ją oglądać zarówno na ekranie komputera, jak i na smartfonie. Dowiesz się też, w jaki sposób opublikować swoje dzieło w internecie - aby wszyscy mogli je obejrzeć!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Księgozbiór dziecięcy
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na 4. stronie okładki: Twój pierwszy komiksowy podręcznik programowania!.
Razem z Różą zdobywaj wiedzę o świecie technologii — smartfonach, grach i mediach społecznościowych. Czy wiesz, jak napisać grę komputerową? Jak używać poczty internetowej? Jak działa sieć komputerowa? Jak bezpiecznie korzystać z mediów społecznościowych? Czy naszą pracę będą wkrótce wykonywać roboty, a po drogach poruszać się wyłącznie pojazdy autonomiczne? Czym jest sztuczna inteligencja? Co sprawia, że możemy korzystać z telefonów komórkowych? Na te i wiele innych pytań znajdziesz odpowiedzi w tej książce! Róża przeżywa przygody, uczy się i jest ciekawa świata — zupełnie jak Ty!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Księgozbiór dziecięcy
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dla Bystrzaków)
(Septem)
Na okładce: Zbuduj animowanego robota.
Na okładce: Stwórz fajne gry.
Na okładce: Zrób stronę internetową.
Na okładce: Naucz się programować.
Na okładce: W prostocie tkwi siła
15 zabawnych projektów programistycznych! Zbuduj animowanego robota Stwórz fajne gry Zrób stronę internetową Naucz się programować Naucz się programować i buduj fajne rzeczy! Java Script sprawia, że strony i aplikacje internetowe działają efektywnie. Ta książka pokaże Ci, jak pisać kod w tym języku, poprzez tworzenie strony internetowej, gier słownych i przygodowych, aplikacji kalkulatora czy stoiska lemoniady - i dużo więcej. Naucz się Java Scriptu i zaskocz swoich przyjaciół! Zacznij od razu - używaj konsoli Java Script już przy pracy z pierwszym rozdziałem Stwórz użyteczne rzeczy - buduj użyteczne aplikacje i gry, w które możesz grać z przyjaciółmi Idź dalej - stań się kreatywnym programistą i za pomocą Java Scriptu ożywiaj strony internetowe Chris Minnick i Eva Holland to doświadczeni programiści rozwiązań internetowych, prowadzący szkolenia z zakresu technologii, a także autorzy książki Podstawy programowania dla młodych bystrzaków. Wspólnie stworzyli Watz This, firmę skupioną na szkoleniach i kursach programowania. Książka JavaScript dla dzieci dla bystrzaków. Seria: W prostocie tkwi siła - oprawa miękka - Wydawnictwo Helion. Książka posiada 304 stron i została wydana w 2019 r.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Księgozbiór dziecięcy
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Hello Ruby : programowanie dla dzieci / [Linda Liukas ; przekład Magdalena Rzepniewska]. - [Warszawa] : Sierra Madre, copyright 2016. - 112 stron : ilustracje kolorowe ; 24 cm.
Nazwa autora na okładce i w copyright.
Na okładce : 2 w 1 opowiadanie + ćwiczenia.
Hello Ruby to niezwykła książka o programowaniu dla dzieci w wieku 4-8 lat, która poprzez zabawę wprowadzi je w fascynujący świat technologii. To pierwsza tego typu książka w Polsce. Składa się z dwóch części: pięknie ilustrowanego opowiadania o przygodach Ruby i jej przyjaciół oraz zestawu ćwiczeń. Zadania przedstawią w praktyce problemy ze świata kodowania: jak stworzyć algorytm (mycia zębów), jak rozpoznać wzór (obrazków na tapecie), jak ułożyć pętlę (figur tanecznych), czy też jak szukać błędu w instrukcji (przygotowania kąpieli). Dzięki nim mali programiści rozwiną swoje umiejętności, przy okazji świetnie się bawiąc!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Księgozbiór dziecięcy
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W książce także ISBN oryginału.
To kompletny, zwięzły przewodnik po świecie sztucznej inteligencji. Znalazły się tu przejrzyście wyłożone podstawy i bardziej zaawansowane zagadnienia. Wyjaśniono, jak najlepiej zabrać się do tworzenia systemów AI wykorzystujących uczenie ze wzmacnianiem oraz głębokie uczenie. Krok po kroku pokazano, jak zrealizować pięć praktycznych projektów. To książka skierowana zarówno do studentów, jak i naukowców, menedżerów czy przedsiębiorców - dowiedzą się z niej, jak zbudować inteligentne oprogramowanie przy użyciu najlepszych i najprostszych narzędzi do programowania AI. Co ważne, aby w pełni z niej skorzystać, nie trzeba posiadać umiejętności programowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C 004 [Czytelnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka ta jest skryptem do przedmiotu infotechnologie, na kierunku studiów biogospodarka prowadzonego wspólnie przez Politechnikę Warszawską, Politechnikę Łódzką oraz Wojskową Akademię Techniczną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C 004 [Czytelnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Girls who code : learn to code and change the world" 2017.
Kolejny tom bardzo popularnej serii o zgranej grupie dziewczyn (Dziewczyny kodują. Kod przyjaźni), które prócz tego, że mają zwykłe „dziewczyńskie" problemy, to jeszcze zajmują się kodowaniem. Książka zawiera sporo praktycznych informacji związanych z kodowaniem, ale nie brakuje też wątków emocjonalnych – tak ważnych dla nastolatek. Książka szczególnie poszukiwana przez rodziców, którym zależyna wszechstronnej edukacji dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Księgozbiór dziecięcy
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
Nagranie na podstawie edycji książkowej: Wydanie I, Warszawa : Wydawnictwo Wilga, 2018.
Naprawdę wierzę, że technologia może zainspirować dziewczyny do tego, aby wzięły sprawy w swoje ręce i wcielały w życie wizjonerskie pomysły. Cieszę się, że powstała książka, która wskaże im tę drogę. /John Legend/
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WA 004 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: A beginner's guide to coding. Na okładce: Baw się i ucz ze Scratchem i Pythonem.
Marzysz o tworzeniu własnych gier komputerowych? Chcesz wydać polecenie swojemu komputerowi, by odparł atak latających robotów? Czas zacząć naukę programowania! Dowiedz się: - jak stworzyć kosmiczną grę; - jak zaprogramować złudzenie optyczne; - jak wydawać polecenia gadającym duszkom. To proste wprowadzenie w świat kodowania pomoże ci poznać języki programowania: Scratch i Python.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Księgozbiór dziecięcy
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Filia nr 1
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M 004 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Blockchain : fundament nowej gospodarki / Melanie Swan ; przekład Michał Lipa. - [Gliwice] : Helion, [copyright 2020]. - 178, [6] stron : ilustracje ; 21 cm.
Ta książka zawiera interesujące rozważania na temat teoretycznych, filozoficznych oraz społecznych implikacji kryptowalut i łańcucha bloków. Analizuje ogólne koncepcje, cechy i funkcjonalność bitcoina oraz technologii łańcucha bloków, a także związane z nimi możliwości dla światowej gospodarki. Nie ma tu precyzyjnych danych technologicznych, ale w wyczerpujący sposób omówiono naturę, rodzaje i zakresy działalności związanej z łańcuchem bloków. Poza dziedziną kryptowalut, finansów i działań rynkowych sporo miejsca poświęcono takim zagadnieniom jak genomika, ochrona zdrowia, nauczanie, działalność pomocowa i kulturalna. Opisano też zaawansowane koncepcje, jak waluty komplementarne obciążone demurrage'em w szerszym kontekście powszechnego wdrożenia technologii łańcucha bloków.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C 332/336 [Czytelnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kodowanie na dywanie. [2] : różne kompetencje, różne edukacje / Anna Świć. - [Wydanie I]. - Gdańsk : Edu-Sense, 2018. - 84, [2] strony : ilustracje kolorowe ; 29 cm.
"Duża uniwersalność kodowania pozwala z powodzeniem wprowadzać jego elementy do zajęć z zakresu edukacji matematycznej, językowej, artystycznej czy nawet ruchowej". /ze Wstępu/
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W 37 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dowiedz się, kim są najbardziej wpływowi dzisiaj ludzie na świecie. Programiści, koderzy, specjaliści IT. Jak ich praca oddziałuje na nasze życie? Czy stereotyp zamkniętego w sobie nerda w grubych okularach jest prawdziwy? Dlaczego tak mało jest w tej grupie kobiet, choć na początku to one zdominowały tę dziedzinę? Programowanie pozwala wyczarować wszystko. Dzięki niemu można zrobić przelew bankowy w smartfonie, wysłać znajomemu śmiesznego gifa, ale też stworzyć sztuczną inteligencję, która sama podejmuje decyzje, może być narzędziem wojny i zmienić wyniki wyborów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W 004 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Filia nr 1
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M 004 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka uczy programowania w języku Lua. Jest przeznaczona dla dzieci w wieku od 10 lat; znakomicie nadaje się również dla nastolatków rozpoczynających przygodę informatyczną. Szczególny nacisk położono na to, by trudne zagadnienia przedstawić w sposób przystępny dla każdego dziecka. Zadania są wykonywane w edytorze tekstowym, co daje przedsmak profesjonalnego pisania kodu. Prosty i przyjemny w nauce język programowania Lua Wizualizacja napisanych programów w świecie Minecrafta Zagadnienia przydatne do zrozumienia różnych języków programowania Rozwój myślenia analitycznego oraz kompetencji cyfrowych Elementy matematyki Nawiązania do podstawy programowej zajęć komputerowych i informatyki Zaawansowane zagadnienia Rozwiązanie każdego zadania Nauka programowania z Minecraftem to prawdziwa przyjemność!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Księgozbiór dziecięcy
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przyszli inżynierowie i programiści na start! Programowanie to wspaniała, pełna przygód zabawa. Ty i Twoje dziecko możecie się o tym przekonać dzięki tej wyjątkowej książce. Przedstawione w niej treści zostały opracowane na bazie kilkuletnich doświadczeń zgromadzonych podczas warsztatów programowania dla dzieci i młodzieży w Komputrilo Akademii Komputerowej. Książka jest przeznaczona dla dzieci w wieku 8 lat, ale znakomicie nadaje się również dla dzieci starszych i dorosłych rozpoczynających przygodę informatyczną. Szczególny nacisk położono na przedstawienie trudnych zagadnień w sposób przystępny dla każdego dziecka. Prosty i przyjemny w nauce język programowania Lua
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Księgozbiór dziecięcy
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej