Sortowanie
Źródło opisu
Zbiory MBP
(13)
Forma i typ
Książki
(13)
Publikacje naukowe
(8)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(12)
dostępne
(4)
Placówka
Wypożyczalnia dla dorosłych
(3)
Filia nr 1
(1)
Czytelnia dla dorosłych
(12)
Autor
Brańka Sebastian
(2)
Figiel Adam
(2)
Mycke-Dominko Małgorzata
(2)
Waliszewski Krzysztof
(2)
Banaś Dawid
(1)
Bober Tomasz
(1)
Borowik Małgorzata
(1)
Bracławski Michał
(1)
Brojak-Trzaskowska Małgorzata
(1)
Bąk Natalia (finanse)
(1)
Chrąchol-Barczyk Urszula
(1)
Griszel Weronika
(1)
Kaczmarek Krzysztof (finanse)
(1)
Kliber Filip
(1)
Kordela Dominika
(1)
Kozień Ewa
(1)
Krzyżak Zuzanna
(1)
Król Patryk (ekonomia)
(1)
Kudela Patrycja
(1)
Maj-Serwatka Katarzyna
(1)
Manczak Iryna
(1)
Marczuk Hubert
(1)
Mycke Kazimierz
(1)
Nowak Arkadiusz Piotr
(1)
Porada-Rochoń Małgorzata
(1)
Rozmus Jakub
(1)
Sobuś Jan
(1)
Solarz Jan Krzysztof
(1)
Szalkiewicz Wojciech Krzysztof
(1)
Szromnik Andrzej (1948- )
(1)
Tomczyk Monika (ekonomia)
(1)
Warchlewska Anna
(1)
Wołowski Franciszek (informatyk)
(1)
Zadęcka Ewa
(1)
Zawiła-Niedźwiecki Janusz
(1)
Zgoła Jakub
(1)
Rok wydania
2020 - 2025
(6)
2010 - 2019
(7)
Okres powstania dzieła
2001-
(11)
Kraj wydania
Polska
(13)
Język
polski
(13)
Odbiorca
Menedżerowie i menedżerki
(1)
Specjaliści ds. marketingu
(1)
Specjaliści i specjalistki ds. marketingu
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Marketing terytorialny
(2)
Media społecznościowe
(2)
Miasta
(2)
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)
(2)
Zarządzanie ryzykiem
(2)
Bank centralny
(1)
Banki
(1)
Bankowość mobilna
(1)
Benchmarking
(1)
Branding (marketing)
(1)
COVID-19
(1)
Dobra publiczne
(1)
Drukarnia "Wolność"
(1)
Drukarnie
(1)
Działalność gospodarcza
(1)
ESG
(1)
Epidemie
(1)
Film
(1)
Finanse przedsiębiorstwa
(1)
Finanse publiczne
(1)
Finansowanie
(1)
Fundusz emerytalny
(1)
Gospodarka oparta na wiedzy
(1)
Grywalizacja
(1)
Informacje niejawne
(1)
Innowacje
(1)
Kampania wyborcza
(1)
Klauzula GAAR
(1)
Kompleksowa karta wyników
(1)
Konkurencyjność
(1)
Koszty społeczne
(1)
Kredyt hipoteczny
(1)
Lekarze
(1)
Lojalność konsumentów
(1)
Manipulacja (psychologia)
(1)
Marka (ekonomia)
(1)
Marketing
(1)
Marketing polityczny
(1)
Model biznesowy
(1)
Mycke (rodzina)
(1)
Narodowy Bank Polski (NBP)
(1)
Nazwy własne
(1)
Okupacja niemiecka Polski (1939-1945)
(1)
Otoczenie firmy
(1)
Partie polityczne
(1)
Patroni ulic i placów
(1)
Perswazja
(1)
Platforma internetowa
(1)
Podatek dochodowy
(1)
Podwójne opodatkowanie
(1)
Polityka podatkowa
(1)
Prawo podatkowe
(1)
Program lojalnościowy
(1)
Przedsiębiorstwo
(1)
Reklama polityczna
(1)
Rody
(1)
Rozwój zrównoważony
(1)
Ruch oporu
(1)
Rynek finansowy
(1)
Ryzyko finansowe
(1)
Ryzyko systemowe
(1)
Samorząd terytorialny
(1)
Sektor publiczny
(1)
Sprawozdawczość niefinansowa
(1)
System podatkowy
(1)
Systemy informacyjne
(1)
Sztuczna inteligencja
(1)
Ulgi i zwolnienia podatkowe
(1)
Ulica Braci Mycków (Piotrków Trybunalski)
(1)
Unikanie opodatkowania
(1)
Wizerunek przedsiębiorstwa
(1)
Wybory
(1)
Zarządzanie
(1)
Temat: czas
2001-
(9)
1901-2000
(2)
1801-1900
(1)
1939-1945
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(7)
Piotrków Trybunalski (woj. łódzkie)
(1)
Praga (Warszawa ; część miasta)
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Świat
(1)
Gatunek
Opracowanie
(7)
Monografia
(3)
Case study (studium przypadku)
(1)
Poradniki
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(5)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(4)
Historia
(2)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
13 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Na okładce: Książka ta odkrywa, jak odnaleźć się w nowym świecie biznesu, gdzie siła platform, autentyczne zaangażowanie i zarządzanie reputacją decydują o przyszłośći każdej marki.
Znaczenie wizerunku instytucji, a w szczególności korporacji, dla jej funkcjonowania i rozwoju, jest w dobie mediów społecznościowych nie do przecenienia. Spojrzenie na to zagadnienie z punktu widzenia szerszego kontekstu funkcjonowania gospodarki, w której coraz większe znacznie mają platformy internetowe, jest szczególnie cenne. /.../ Monografia jest cenną pozycją dla studentów marketingu wszystkich szczebli edukacji, ale także pomocniczo dla innych kierunków, związanych z innowacjami, wpływem społecznym i analityką - szczególnie ze względu na wskaźniki wpływu treści generowanych przez użytkowników (UGC) na wartość marki i zwrot z inwestycji. Skorzystać z publikacji mogą też menedżerowie korporacji, ale także mniejszych przedsiębiorstw i instytucji, którzy odpowiedzialni są za tworzenie i zarządzanie wizerunkiem. Na końcu publikację polecić można czytelnikom spoza kręgu specjalistów, osobom ciekawym zachodzących trendów w gospodarce, społeczeństwie, kulturze. Monografia oprócz cennych walorów naukowych ma też aspekt popularnonaukowy (co jest obecnie ważne jako tzw. 3. kryterium ewaluacji dyscyplin naukowych), jest napisana łatwym językiem, a specjalistyczne i angielskie terminy są objaśniane i tłumaczone, tak aby były zrozumiałe nawet dla nieobytego w temacie czytelnika. Fragment recenzji dr hab. Dariusza Fatuły, prof. UAFM
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C 005 [Czytelnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W monografii podjęto problematykę sprawności polskiego systemu podatkowego. Szczególne miejsce poświęcono wyzwaniom związanym ze zmianami przepisów prawa podatkowego, wynikającym z coraz bardziej złożonych uwarunkowań społeczno-gospodarczych oraz postępujących procesów integracji i współpracy międzynarodowej. Zjawiska te wymagają jednoczesnego zapewnienia spójnego – zarówno pod względem prawnym, jak i ekonomicznym – funkcjonowania systemu podatkowego w ramach państwa. W publikacji omówiono politykę podatkową państwa w zakresie wybranych źródeł dochodów, a także przedstawiono niektóre zagadnienia dotyczące unikania opodatkowania. Osobne rozdziały poświęcono opodatkowaniu określonych rodzajów działalności gospodarczej oraz problematyce podatków w kontekście raportowania niefinansowego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C 332/336 [Czytelnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Przeobrażenia finansów i bankowości determinowane wykorzystaniem sztucznej inteligencji i uczeniem maszynowym oraz transformacją w kierunku gospodarki zrównoważonej opartej na środowisku, kwestiach społecznych i ładzie korporacyjnym.
W monografii w trafny sposób ukazano kluczowe trendy kształtujące współczesne finanse i bankowość, podkreślając znaczenie sztucznej inteligencji, uczenia maszynowego oraz zrównoważonego rozwoju (ESG). Wskazano na zmiany w modelach biznesowych instytucji finansowych, zwracając uwagę na rosnącą automatyzację oraz rozwój bankowości elektronicznej i mobilnej. Mocnym punktem tekstu jest uwzględnienie wpływu regulacji, takich jak CSRD, które odgrywają coraz większą rolę w funkcjonowaniu sektora finansowego. Całość jest dobrze ustrukturyzowana i przedstawia szeroką perspektywę zmian, ukazując zarówno technologiczne, jak i regulacyjne aspekty transformacji rynku finansowego. W książce: • w przystępny sposób przedstawiono rozwój „zielonych” funduszy emerytalnych w Polsce, podkreślając ich rosnącą popularność w kontekście zrównoważonego rozwoju i inwestycji długoterminowych • w sposób przejrzysty i merytoryczny zanalizowano kondycję sektora bankowego w Polsce, opierając się na narzędziach analizy fundamentalnej, takich jak metoda DCF, a także w kompleksowy i przystępny sposób przedstawiono dynamiczny rozwój bankowości mobilnej, podkreślając zarówno jej zalety, jak i kluczowe wyzwania. • trafnie zwrócono uwagę na istotne wyzwania związane z konkurencją między bankami a pośrednikami kredytowymi, podkreślając zarówno jej pozytywne, jak i potencjalnie negatywne skutki. • uwzględniono kwestie etyczne, takie jak ryzyko misselingu i nieuczciwej konkurencji. • podkreślono znaczenie inicjatyw edukacyjnych NBP oraz ich szeroką dostępność dla różnych grup społecznych i wiekowych • dokonano analizy ESG nie tylko z punktu widzenia banków, ale także klientów, regulacji i interesariuszy; podkreślono rosnące znaczenie społecznego aspektu ESG w działalności banków, co stanowi istotny temat w kontekście zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialności korporacyjnej • poruszono kluczową rolę człowieka w procesie prognozowania finansowego, podkreślając zarówno obecne znaczenie analityków, jak i przyszłe możliwości automatyzacji dzięki AI.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C 332/336 [Czytelnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tajna drukarnia "Wolność" na Targowej 47 / Małgorzata Mycke-Dominko. - Kraków ; Legionowo : Edu-Libri, 2022. - 123, [1] strona : faksymilia, fotografie ; 21 cm.
Jedna z nielicznych tajnych drukarni, działających na warszawskiej Pradze podczas II wojny światowej i przez jakiś czas po jej zakończeniu, była drukarnia „Wolność” znajdująca się przy ulicy Targowej 47. Informacji o niej jest mało i jej historia jest prawie nieznana, gdyż przez wiele lat oficjalnie o niej nie pisano. Przyczyną tego zapewne było to, że drukarnia działała dla OPW (Obóz Polski Walczącej) i KON (Konwent Organizacji Niepodległościowych) oraz drukowano w niej pisma i ulotki przeciwko obydwóm okupantom – Niemcom i Związkowi Radzieckiemu. Autorka jest córka Jerzego Mycke, współzałożyciela drukarni „Wolność”. Otoczenie kamienicy na Targowej, gdzie mieściła się drukarnia, jest autorce bardzo bliskie, ponieważ wzrastała tam wśród wspomnień i pamiątek czasu okupacji. W książce utrwaliła historie powstania i działalności drukarni wykorzystując liczne dokumenty z bogatego archiwum, które odziedziczyła po rodzicach. Oprócz głównych bohaterów – Juliusza i Jerzego, braci Mycke – wspomina swoich sąsiadów, mieszkańców kamienicy, co sprawia, że opowieść świetnie oddaje atmosferę tego miejsca i grozę życia w czasie okupacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C Reg. [Czytelnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Pionierskie wykorzystanie doświadczeń zarządzania ryzykiem systemowym do analizy przebiegu i scenariuszy rozwoju pandemii.
Autorzy monografii wykorzystują swoje kompetencje w zakresie zarządzania ryzykiem systemu finansowego, aby uporządkować dotychczasową wiedzę o pandemii koronawirusa. Szukając analogii dla COVID-19, formułują rekomendacje praktyczne, które dotyczą przestrzegania zasady pomocniczości, odblokowania istniejącego potencjału intelektualnego i finansowego transferów międzypokoleniowych dla przezwyciężenia negatywnych następstw pandemii. Seniorzy mają zasoby majątkowe pozwalające na przezwyciężenie recesji po COVID-19. Obawiają się bardziej o życie i zdrowie dzieci i wnucząt niż o własne. Współczesne technologie typu blockchain pozwalają na zagwarantowanie bezpieczeństwa transferom rodzinnym i międzypokoleniowym. Są to bufory bezpieczeństwa zdrowotnego i finansowego ludności w warunkach pandemii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C 005 [Czytelnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł grzbietowy: Praktyki manipulacyjne. Na okładce: Naukowa analiza partyjnych manipulacji wyborczych, rozpatrywanych nie w kategoriach etycznych, ale jako sposób pozyskiwania poparcia i wygrywania wyborów.
Autor książki analizuje stosowane w marketingu politycznym praktyki manipulacyjne wykorzystywane w walce o głosy wyborców. Manipulacje te są rozpatrywane nie w kategoriach etycznych, ale jako utylitarny sposób pozyskiwania poparcia dla polityków i wygrywania wyborów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C 316 [Czytelnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce podtytuł: wizerunek, reputacja, marka i promocja jednostki osadniczej oraz rola mediów społecznościowych w działalności marketingowej miast i regionów.
Przedstawiony zbiór zagadnień traktuje o ważnych dla praktyki kwestiach marki (branding) i strategiach ich kształtowania, w tym renomie jako kategorii wiodącej. Szczególnie wiele uwagi poświecono strategii city placement jako szczególnie innowacyjnemu instrumentowi promocji miast i regionów. Podkreślono znaczenie mediów społecznościowych w systemie komunikacji marketingowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W 33 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Czytelnia dla dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C 339 [Czytelnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. grzb.: Doskonalenie systemu zarządzania finansami...
Książka pokazuje jak opracować własny model zarządzania finansami państwowej jednostki budżetowej, oparty na budżetowaniu zadaniowym i controllingu, z uwzględnieniem: - czynników otoczenia, które determinują wdrożenie modelu zarządzania finansami opartego na koncepcji controllingu finansowego, - narzędzi tego controllingu, co przyczynia się do racjonalnego podejmowania decyzji, - Strategicznej Karty Wyników w procesie mapowania strategii na poziom operacyjny oraz pomiaru efektywności i skuteczności realizowanych działań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C 332/336 [Czytelnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Książka w sposób kompleksowy przedstawia pojęcie aktywności promocyjnej miast, ukazując doświadczenie największych miast Polski w tym zakresie.
Książka stanowi studium teoretyczno-empiryczne promocji jako narzędzia stosowanego przez duże polskie miasta. Na podstawie publikacji z zakresu rozwoju regionalnego, marketingu terytorialnego, a także obowiązujących aktów prawnych w publikacji pokazano, że promocja jest głównym obszarem aktywności marketingowej miasta. W pracy zaproponowano ponadto definicję aktywności promocyjnej miasta, uwzględniającą wieloaspektowość tego pojęcia. W dalszej kolejności zwrócono uwagę na ograniczoność dostępnych danych wtórnych pozwalających na syntetyczny pomiar aktywności promocyjnej polskich miast.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C 339 [Czytelnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Najnowsze trendy i rozwiązania stosowane w programach lojalnościowych, studia przypadków najlepszych polskich programów.
Książka stanowi doskonałe narzędzie zarówno dla firm chcących stworzyć własny program lojalnościowy, jak i dla tych, którzy już program posiadają. Dzięki zaprezentowanym case study można dostrzec trendy i rozwiązania, jakie współcześnie oferują programy lojalnościowe swoim uczestnikom. Wśród przeanalizowanych przykładów znajdują się programy nagradzane w ogólnopolskich konkursach zarówno w obszarze B2B, jak i B2C. Książka zawiera także rozważania teoretyczne dotyczące omawianego pojęcia oraz wskazuje na decyzje, które należy podjąć, tworząc program lojalnościowy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C 657/659 [Czytelnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W Reg. [Wypożyczalnia] (2 egz.)
Filia nr 1
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Reg. 94(438) [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Czytelnia dla dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C Reg. [Czytelnia] (3 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja podejmuje ważny temat, szczególnie w kontekście wyzwań, przed którymi stoją kierujący przedsiębiorstwami w XXI wieku. Autorki dokonały rozpoznania problemów i wyzwań pojawiających się przed przedsiębiorcami obecnie i w przyszłości. Ważnym zagadnieniem przedstawionym w monografii jest próba połączenia problematyki modeli biznesowych, finansowania i innowacji oraz zebrania tych szerokich i niełatwych zagadnień w powiązane ze sobą treści.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C 657/659 [Czytelnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przewodnik pokazuje: - jak interpretować kwestie bezpieczeństwa systemów informacyjnych, od ryzyka począwszy, - jakimi standardami (normami) i metodami się posługiwać, - do jakich wzorców dobrych praktyk sięgać, - jakie ośrodki doskonalące te praktyki obserwować, - z jakim środowiskiem specjalistów się konsultować. Poradnik jest szczegółowy, w wielu fragmentach ma charakter list kontrolnych, które mają podpowiadać, jakie problemy i rozwiązania rozważać.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W 005 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej