Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
Sortowanie
Źródło opisu
Zbiory MBP
(13)
Forma i typ
Książki
(13)
Poradniki i przewodniki
(1)
Proza
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(11)
dostępne
(2)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia dla dorosłych
(3)
Księgozbiór dziecięcy
(1)
Czytelnia dla dorosłych
(11)
Autor
Gajdzica Zenon
(2)
Maciarz Aleksandra
(2)
Węsierska Katarzyna
(2)
Akerlie Iben
(1)
Białas Marcin
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Daszykowska Jadwiga
(1)
Gołębiewska-Bijak Maria
(1)
Klinik Anna
(1)
Moćko Natalia
(1)
Olechowska Agnieszka
(1)
Serafin Teresa
(1)
Tkaczyk Grażyna
(1)
Łuczyński Andrzej
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(7)
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(13)
Język
polski
(13)
Odbiorca
9-13 lat
(1)
Dzieci
(1)
Młodzież
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura norweska
(1)
Temat
Powieść polska
(4869)
Kobieta
(4867)
Powieść amerykańska
(3939)
Rodzina
(2798)
Polska
(2566)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(-)
Przyjaźń
(2520)
Miłość
(2264)
Poezja polska
(2213)
Tajemnica
(1967)
Powieść angielska
(1957)
Literatura polska
(1907)
Śledztwo i dochodzenie
(1514)
Wojna 1939-1945 r.
(1512)
Magia
(1489)
Relacje międzyludzkie
(1390)
Opowiadanie polskie
(1360)
Zabójstwo
(1328)
Zwierzęta
(1264)
II wojna światowa (1939-1945)
(1189)
Książki dla małych dzieci
(1137)
Język polski
(1109)
Nastolatki
(1072)
Życie codzienne
(1059)
Rodzeństwo
(1044)
Pamiętniki polskie
(989)
Żydzi
(986)
Dziewczęta
(983)
Małżeństwo
(958)
Dzieci
(912)
Filozofia
(860)
Policjanci
(846)
Sekrety rodzinne
(815)
Powieść francuska
(812)
Uczucia
(796)
Przestępczość zorganizowana
(787)
Trudne sytuacje życiowe
(782)
Fantastyka
(781)
Wojsko
(762)
Relacja romantyczna
(761)
Historia
(713)
Literatura
(707)
Sztuka
(707)
Psy
(697)
Władcy
(697)
Osoby zaginione
(686)
Przedsiębiorstwo
(683)
Wybory życiowe
(680)
Zakochanie
(680)
Kultura
(669)
Polityka
(658)
Dziennikarze
(636)
Powieść rosyjska
(636)
Boże Narodzenie
(635)
Wojna
(631)
Arystokracja
(623)
Podróże
(605)
Matki i córki
(596)
Dziecko
(592)
Uczniowie
(590)
Uprowadzenie
(571)
Powieść niemiecka
(568)
Poszukiwania zaginionych
(566)
Mężczyzna
(555)
Język angielski
(545)
Śmierć
(537)
Powieść młodzieżowa
(531)
Koty
(527)
Dramat polski
(525)
Ludzie a zwierzęta
(524)
Zabójstwo seryjne
(523)
Zemsta
(521)
Spisek
(518)
Superbohaterowie
(508)
Powieść przygodowa
(506)
Humor
(505)
Polacy za granicą
(474)
Młodzież
(464)
Prywatni detektywi
(463)
Zarządzanie
(462)
Unia Europejska
(461)
Wakacje
(439)
Pisarze
(433)
Samotność
(426)
Matematyka
(422)
Chłopcy
(420)
Czarownice i czarownicy
(420)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(419)
Powieść historyczna polska
(419)
Polityka międzynarodowa
(417)
Seryjni zabójcy
(416)
Ojcowie i córki
(413)
Krainy i światy fikcyjne
(412)
Walka dobra ze złem
(412)
Szlachta
(407)
Władza
(403)
Pisarze polscy
(396)
Terroryzm
(396)
Teatr polski
(395)
Duchowość katolicka
(386)
Stworzenia fantastyczne
(385)
Temat: czas
2001-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(1)
Poradnik
(1)
Powieść
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
13 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Amanda nie może się doczekać rozpoczęcia szóstej klasy. Zgodnie ze szkolną tradycją ma otrzymać pod opiekę jakiegoś słodkiego pierwszoklasistę. Zamiast tego pod jej opiekę trafia Lars, nowy uczeń w klasie, który w dodatku ma zespół Downa. Czy z kimś takim można się zaprzyjaźnić? Jak ją będą traktować koleżanki i koledzy? Co na to powie Adam, który bardzo, ale to bardzo jej się podoba? Wciągająca i napisana z humorem książka dla dzieci o tym, że w życiu są sprawy znacznie ważniejsze niż popularność w mediach społecznościowych czy uznanie rówieśników. Debiutancka powieść norweskiej autorki uzyskała w swoim kraju tytuł książki roku i stała się bestsellerem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Księgozbiór dziecięcy
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 82-93 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W 37 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Czytelnia dla dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C 37 [Czytelnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Monografia Iwony Chrzanowskiej to praca jakiej w ostatnim dziesięcioleciu nie opublikowano. To gigantyczne zadanie twórcze z szeregiem subdyscyplinarnych i interdyscyplinarnych wątków. Warto zwrócić uwagę, że książka ma aspiracje „wyjścia” poza tradycyjny podręcznik. Między innymi temu ma służyć podział książki na dwie części. Pierwsza niejako wprowadzająca w podstawy i tradycję pedagogiki specjalnej, druga traktująca o najważniejszych problemach dzisiejszej pedagogiki specjalnej. Autorka unika w dyskusji domniemań, posługuje się twardymi danymi empirycznymi i poprawną terminologią naukową. Przy czym autorce, co uważam jest niesłychanie ważne dla tego typu publikacji, udało się znaleźć kompromis pomiędzy naukowością a zrozumiałością tekstu. Książkę czyta się dobrze bez względu na poziom rozwoju naukowego. Będzie ona zapewne pomocna nie tylko dla studentów pedagogiki specjalnej, ale również dla wszystkich innych osób stykających się w swojej pracy zawodowej z osobami niepełnosprawnymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C 37 [Czytelnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W książce można znaleźć odpowiedzi na wiele pytań: czym jest dzieciństwo? kiedy dziecko jest twórcą własnego życia? Jakie warunki muszą zapewnić dziecku dorośli, by jego dzieciństwo było szczęśliwe. Autorzy podejmują również kwestie sytuacji rodziny z niepełnosprawnym dzieckiem, jego praw i form pomocy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C 37 [Czytelnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Inkluzja edukacyjna nie jest nurtem wewnętrznie spójnym, jak wiele innych nurtów kształcenia i wychowania podlega przemianom i rozwarstwieniom. Można przyjąć, że istnieje jednak jej pewne kontinuum rozwojowe. Obrazuje je przejście od inkluzji naturalnej (pozbawionej teoretycznych podstaw naukowych, w praktyce więc opartej na intuicji i wiedzy potocznej) przez inkluzję rekonstrukcyjną (stanowiącą nadbudowę edukacji specjalnej, czerpiącą także wiele z założeń integracji edukacyjnej) po inkluzję dekonstrukcyjną - odrzucającą wiedzę i doświadczenia wypracowane w obszarze pedagogiki specjalnej). Chociaż pełną wartość praktyczną tej ostatniej trudno dziś ocenić, to jednak nie ulega wątpliwości, że stanowi ona kolejny etap ewolucji omawianej formy kształcenia.Podstawowym celem pracy jest ukazanie wybranych aspektów przemian sytuacji edukacyjnej ucznia z lekką niepełnosprawnością intelektualną, przede wszystkim w czasie swoistego przesilenia nurtu naturalnego i rekonstrukcyjnego. Zebrane informacje, chociaż dotyczą przede wszystkim uczniów i ich nauczycieli, ukazują szerszy kontekst przemian kultury szkoły osadzonej w tyglu zróżnicowanych oczekiwań społecznych i wewnętrznych przemian tej instytucji.W książce zaprezentowano dane podłużne dotyczące wybranych zasobów szkół ogólnodostępnych, ważne dla jakości kształcenia uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną. Kształcenie uczniów z niepełnosprawnością w warunkach włączających jest jednym z kluczowych kierunków przemian kształcenia specjalnego i systemów szkolnych we współczesnym świecie. Upowszechnianie się takich praktyk to z jednej strony ogólnoświatowy trend, z drugiej zaś trudne zadanie, do którego realizacji szkoły są z reguły słabo przygotowane. Osiągnięcie wysokiego poziomu edukacji włączającej zależy od wielu wymiarów funkcjonowania szkół, a właściwie całych systemów szkolnych. Wydaje się zatem interesujące, jaka jest dynamika tych przemian. Czy wprowadzane w różnych okresach reformy nowe rozwiązania prawne, organizacyjne, metodyczne i programowe sprawiają, że zasoby poszczególnychszkół stają się coraz bardziej adekwatne do tego, by szkoły były gotowe do prowadzenia na wysokim poziomie zarówno uczniów z niepełnosprawnościami, jak i bez nich. Mimo bardzo intensywnych badań edukacji włączającej, wykonywanych zarówno w Polsce, jak i na całym świecie, nasza wiedza o wzroście gotowości szkół do realizacji kształcenia włączającego jest niewystarczająca. Prawdopodobnie zbiór danych, którym dysponuje Zenon Gajdzica, ma unikalny charakter w skali kraju. Dane te nie są doskonałe, ale wypełniają istniejącą lukę badawcza, o czym sam Autor pisze bardzo obszernie i rzetelnie.Dr hab. Grzegorz Szumski, prof. UW (z recenzji)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C 37 [Czytelnia] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W 61 [Wypożyczalnia] (2 egz.)
Czytelnia dla dorosłych
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W 37 [Magazyn] (1 egz.)
Czytelnia dla dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C 37 [Czytelnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Specjalne potrzeby edukacyjne / Agnieszka Olechowska. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2016. - 324, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
W publikacji autorka omówiła teorię oraz praktykę kształcenia dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, odwołując się do polskich realiów, procedur oraz obowiązujących regulacji prawnych. Nakreśliła nowe kierunki rozwoju systemu edukacji - uniwersalne projektowanie w edukacji oraz zarządzanie różnorodnością w szkole. Szczegółowo przedstawiła przyczyny, objawy oraz możliwości dostosowania wymagań edukacyjnych i pomocy dydaktycznych dla dzieci doświadczających: · niepełnosprawności intelektualnej oraz ruchowej · uszkodzeń słuchu i wzroku · niedostosowania społecznego · specyficznych trudności w uczeniu się · zaburzeń komunikacji językowej · chorób przewlekłych (epilepsji, cukrzycy, astmy, mukowiscydozy i innych) · sytuacji kryzysowych lub traumatycznych · niepowodzeń edukacyjnych · zaniedbań środowiskowych · trudności adaptacyjnych · autyzmu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C 37 [Czytelnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C 37 [Czytelnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C 37 [Czytelnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, ISSN 0208-6336 ; nr 2927)
Prezentowana publikacja stanowi odpowiedź na potrzeby logopedów i nauczycieli realizujących profilaktyczne strategie podejmowane wobec dzieci, rodziców lub opiekunów dziecka. Zawarto w niej zarówno treści związane z działaniami nakierowanymi na ucznia i jego otoczenie, jak i zagadnienia istotne dla rozwoju kompetencji i umiejętności nauczyciela.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C 37 [Czytelnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, ISSN 0208-6336 ; nr 3103)
Katarzyna Węsierska, dr, adiunkt w Instytucie Języka Polskiego, logopeda, oligofrenopedagog, trener emisji głosu. Absolwentka Uniwersytetu Śląskiego (pedagogika i logopedia) oraz Uniwersytetu Wrocławskiego (emisja głosu). Zajmuje się przede wszystkim profilaktyką i skutecznością terapii logopedycznej w przypadkach opóźnionego rozwoju mowy, zaburzeń płynności mowy, szczególnie wczesną interwencją w jąkaniu u dzieci. Interesuje się również zagadnieniami emisji i higieny głosu. Uczestniczyła w szkoleniach i stażach z zakresu diagnozy i terapii zaburzeń mowy w kraju i za granicą, między innymi organizowanymi przez the Royal College of Speech and Language Therapists (Wielka Brytania), the Michael Palin Centre for Stammering Children (Wielka Brytania) i Portland State University we współpracy ze Stuttering Foundation of America (USA). Jest współautorką książek z zakresu terapii logopedycznej oraz licznych publikacji z tej dziedziny - naukowych i popularnonaukowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C 37 [Czytelnia] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej