Sorting
Source
Zbiory MBP
(17)
Form of Work
Książki
(17)
Publikacje naukowe
(7)
Publikacje fachowe
(6)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(3)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Poradniki i przewodniki
(2)
Status
available
(8)
unavailable
(2)
Branch
Wypożyczalnia dla dorosłych
(9)
Filia nr 1
(1)
Czytelnia dla dorosłych
(7)
Author
Kardaś Aleksandra Ewa
(2)
Malinowski Szymon
(2)
Moore Charles (1956- )
(2)
Popkiewicz Marcin (1970- )
(2)
Stawiński Janusz
(2)
Armstrong Gary
(1)
Biernacki Michał
(1)
Biliński Witold
(1)
Dobroszek Justyna
(1)
Dudzik Teresa Magdalena
(1)
Gadacz Tadeusz (1955- )
(1)
Garbarski Lechosław
(1)
Grabiwoda Barbara
(1)
Jakubiak Krzysztof (marketing)
(1)
Jarosz Olivier
(1)
Kotler Philip (1931- )
(1)
Kędzierska-Szczepaniak Angelika
(1)
Macuda Małgorzata
(1)
Materna Grzegorz
(1)
Matyja Piotr
(1)
Mazuchowska Beata
(1)
Metelski Adam
(1)
Pawłowicz Bohdan
(1)
Piątkowski Wiktor
(1)
Piłacik Joanna
(1)
Pogorzelski Jacek
(1)
Sikora Tomasz (ekonomia)
(1)
Stępień-Andrzejewska Joanna
(1)
Surowicz Agnieszka
(1)
Szczepaniak Krzysztof
(1)
Szczęsna Ewa
(1)
Sznajder Andrzej
(1)
Wiatr Michał
(1)
Witek-Hajduk Marzanna K
(1)
Wnuk-Pel Tomasz
(1)
Wąsik Dorota
(1)
Wędzki Dariusz (1970- )
(1)
Zakrzewska-Bielawska Agnieszka
(1)
Zapolska-Szcześniak Sylwia
(1)
Śnieżek Ewa
(1)
Żurawska Joanna
(1)
Year
2020 - 2025
(7)
2010 - 2019
(10)
Time Period of Creation
2001-
(16)
Country
Poland
(17)
Language
Polish
(17)
Audience Group
Szkoły wyższe
(5)
Menedżerowie
(4)
Księgowi
(2)
Studenci
(2)
Biegli rewidenci
(1)
Doradcy finansowi
(1)
Specjaliści ds. kontrolingu
(1)
Specjaliści ds. rachunkowości zarządczej
(1)
Demographic Group
Literatura polska
(1)
Subject
Bilans cieplny (geofizyka)
(2)
Gazy cieplarniane
(2)
Klimat
(2)
Konserwatyzm
(2)
Liberalizm gospodarczy
(2)
Marka (ekonomia)
(2)
Marketing
(2)
Marketing narodowy
(2)
Paleoklimatologia
(2)
Partia Konserwatywna (Wielka Brytania)
(2)
Polityka
(2)
Rachunkowość zarządcza
(2)
Thatcher, Margaret (1925-2013)
(2)
Wpływ na środowisko
(2)
Zarządzanie
(2)
Zmiany klimatyczne
(2)
Albedo
(1)
Apple Inc
(1)
COVID-19
(1)
Chmury
(1)
Controlling
(1)
Cyberbezpieczeństwo
(1)
Dolar amerykański (pieniądz)
(1)
Dzieciństwo
(1)
E-konsumenci
(1)
Efekt cieplarniany
(1)
FIFA
(1)
Finansjalizacja
(1)
Firma (nazwa)
(1)
Geopolityka
(1)
Globalne łańcuchy wartości
(1)
Gospodarka światowa
(1)
Igrzyska olimpijskie
(1)
Industrializacja
(1)
Inwestycje
(1)
Kibice
(1)
Konsumenci (ekonomia)
(1)
Koszty jakości
(1)
Marketing międzynarodowy
(1)
Marketing terytorialny
(1)
Międzynarodowy Komitet Olimpijski
(1)
Młodość
(1)
Nastolatki
(1)
Nawyki konsumenckie
(1)
Nieodnawialne źródła energii
(1)
Obsługa klienta
(1)
Parlamentarzyści
(1)
Pokolenie Z
(1)
Postawy
(1)
Promieniowanie słoneczne
(1)
Promocja handlowa
(1)
Promotorzy marki
(1)
Przedsiębiorstwo usługowe
(1)
Przemysły wysokiej techniki
(1)
Przywódcy i głowy państw
(1)
Public relations
(1)
Rachunkowość
(1)
Ryzyko handlowe
(1)
Ryzyko inwestycyjne
(1)
Siła państwa
(1)
Smartfon
(1)
Sponsoring
(1)
Sport
(1)
Sportowcy z niepełnosprawnością
(1)
Sporty wirtualne
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Sprawozdawczość finansowa
(1)
Służba zdrowia
(1)
Techniki sprzedaży
(1)
Technologia informacyjna (IT)
(1)
Technologie mobilne
(1)
Tożsamość narodowa
(1)
Usługi turystyczne
(1)
Wartości
(1)
Zakupy
(1)
Znak towarowy
(1)
Łańcuch wartości
(1)
Łączność bezprzewodowa
(1)
Środki dopingowe
(1)
Subject: time
2001-
(5)
1901-2000
(2)
1945-1989
(2)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
Subject: place
Wielka Brytania
(3)
Stany Zjednoczone (USA)
(2)
Arabia Saudyjska
(1)
Chiny
(1)
Francja
(1)
Japonia
(1)
Maroko
(1)
Niemcy
(1)
Polska
(1)
Rosja
(1)
Rwanda
(1)
Węgry
(1)
Genre/Form
Podręcznik
(5)
Monografia
(3)
Biografia
(2)
Opracowanie
(2)
Poradnik
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Cytaty
(1)
Esej
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Domain
Gospodarka, ekonomia, finanse
(7)
Zarządzanie i marketing
(7)
Geografia i nauki o Ziemi
(2)
Historia
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
17 results Filter
Book
In basket
Celem tej książki jest wydobycie celnych, ważnych, pouczających myśli, zarówno myślicieli minionych wieków, jak i współczesnych, na temat ważnych spraw i problemów, m.in. takich jak: ambicja, człowiek, kłamstwo, prawda, polityka, sława, sprawiedliwość, władza, zawiść. Są one zapiskami z moich własnych lektur, zapiskami, jak w takim przypadku, subiektywnymi. Można by oczywiście znaleźć też inne myśli i innych myślicieli. Można by ich wskazać więcej. To, co je łączy poprzez wieki, to uderzająca zbieżność. Dowodzi ona, że pod wieloma względami natura ludzka jest niezmienna. Dlatego na nasze wciąż aktualne pytania możemy szukać odpowiedzi u myślicieli przeszłości.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Filia nr 1
There are copies available to loan: sygn. M 1 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Book
In basket
Sport od kulis – czego nie pokazują kamery! Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się, jak bardzo sport wpływa na nasz świat? Od emocjonujących mistrzostw świata w piłce nożnej po igrzyska olimpijskie, sport staje się globalną sceną, na której toczy się walka o wpływy i dominację. Olivier Jarosz i Adam Metelski, odkrywają, jak sport przenika granice krajów tworząc fascynujący obraz geopolitycznych zmagań. Przygotuj się na podróż po fascynującym świecie sportu, który ma znacznie głębszy wpływ, niż się powszechnie wydaje. Kulisy globalnego sportu to spojrzenie na sport jako narzędzie międzynarodowej polityki, z przykładami m.in z Polski, USA, Arabii Saudyjskiej, Chin, Indii i Maroko. Autorzy analizują, jak sport stał się narzędziem dyplomacji. Książka odkrywa też, jak ważne wydarzenia sportowe, jak Euro 2024 czy igrzyska olimpijskie w Paryżu, mogą kształtować geopolitykę. Ta książka to przewodnik po wpływie sportu na międzynarodowe relacje. Otwórz oczy na ukryte wymiary sportu!
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia dla dorosłych
Copies are only available in the library: sygn. C 796/799 [Czytelnia] (1 egz.)
Book
In basket
Książka analizuje bardzo skomplikowany obszar, co jest trudne z uwagi na zagadnienia z różnych dyscyplin dziedziny nauk społecznych, a mianowicie: ekonomia i finanse, geografia społeczno-ekonomiczna, nauki o zarządzaniu i jakości. Jest to praca interdyscyplinarna i kompleksowa podejmująca bardzo ważne zagadnienia z zakresu dynamicznie rozwijającego się zjawiska globalnych łańcuchów wartości. Materiał jest dobry, dojrzały badawczo i ciekawy... (fragment recenzji dr hab. Elizy Przeździeckiej)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia dla dorosłych
Copies are only available in the library: sygn. C 657/659 [Czytelnia] (1 egz.)
Book
In basket
Najnowsze wydanie światowego bestsellera, który od 20 lat inspiruje wszystkich zajmujących się sprzedażą oraz wyznacza nowe standardy obsługi klienta. Dzięki tej książce Czytelnik dowie się jak oczarować klientów jakością obsługi, kreatywnie i skutecznie rozwiązywać problemy, postępować w obliczu różnic kulturowych i pokoleniowych, zbierać i analizować informacje od klientów w celu polepszenia jakości obsługi, radzić sobie z kłopotliwymi klientami.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia dla dorosłych
There are copies available to loan: sygn. W 65 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Book
In basket
Miejsce wydania na podstawie serwisu e-ISBN. Bibliografia, indeks i przypisy w tomie 2.
Fascynacja osobą Margaret Thatcher, Żelazną Damą, pierwszą kobietą, która w Wielkiej Brytanii została wybrana na szefa partii rządzącej, nie słabnie. „Po jej śmierci to zainteresowanie jeszcze wzrosło. Była ona kimś, wobec kogo niemal nie sposób pozostać obojętnym. Ludzie są nią zafascynowani, rozeźleni, zachwyceni. Wielu sądzi, że uratowała Brytanię, wielu, że ją zniszczyła. Jedyną rzeczą, która ich jednoczy, jest to zainteresowanie nią. Kiedy teraz przeszła z magmy pełnej kontrowersji codzienności do historii, to zainteresowanie pozostaje nadal żywe. Pani Thatcher staje się narodowym archetypem, wokół którego spory nigdy nie zgasną, jak wokół Henryka VIII, Elżbiety I, Nelsona czy Winstona Churchilla. A za sprawą swojej płci, przekonań i charakteru jest także archetypem globalnym – przywódczynią, z którą porównywani są wszyscy inni: dla niektórych jest opowieścią ku przestrodze, dla innych gwiazdą przewodnią”.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia dla dorosłych
There are copies available to loan: sygn. W 94 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Book
In basket
Miejsce wydania na podstawie serwisu e-ISBN.
Fascynacja osobą Margaret Thatcher, Żelazną Damą, pierwszą kobietą, która w Wielkiej Brytanii została wybrana na szefa partii rządzącej, nie słabnie. „Po jej śmierci to zainteresowanie jeszcze wzrosło. Była ona kimś, wobec kogo niemal nie sposób pozostać obojętnym. Ludzie są nią zafascynowani, rozeźleni, zachwyceni. Wielu sądzi, że uratowała Brytanię, wielu, że ją zniszczyła. Jedyną rzeczą, która ich jednoczy, jest to zainteresowanie nią. Kiedy teraz przeszła z magmy pełnej kontrowersji codzienności do historii, to zainteresowanie pozostaje nadal żywe. Pani Thatcher staje się narodowym archetypem, wokół którego spory nigdy nie zgasną, jak wokół Henryka VIII, Elżbiety I, Nelsona czy Winstona Churchilla. A za sprawą swojej płci, przekonań i charakteru jest także archetypem globalnym – przywódczynią, z którą porównywani są wszyscy inni: dla niektórych jest opowieścią ku przestrodze, dla innych gwiazdą przewodnią”.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia dla dorosłych
There are copies available to loan: sygn. W 94 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Book
In basket
"Promocja jest tylko jednym z elementów marketingu, a nie całym marketingiem" - to zdanie najlepiej charakteryzuje zawartość książki dr. Jacka Pogorzelskiego poświęconej marketingowi miejsc. Dotychczas wielu autorów książek o tej tematyce skupiało się właśnie na promocji, a nie na budowaniu brandu, czyli silnej, rozpoznawalnej i dającej się doświadczyć marki miejsca. (...) Jest to książka, która systematyzuje i nadaje właściwy porządek podejmowanym przez miasta i regiony działaniom marketingowym.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia dla dorosłych
There are copies available to loan: sygn. W 33 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Book
In basket
Drugie miejsce wydania na podstawie serwisu e-ISBN.
Podręcznik jest przeznaczony dla wszystkich, którzy chcą wzbogacić i ugruntować swoją wiedzę z zakresu rachunkowości, głównie studentów kierunków ekonomicznych oraz uczestników kursów i szkoleń z podstaw rachunkowości. Publikacja obejmuje prezentację zagadnień z obszaru rachunkowości finansowej i operacyjnej rachunkowości zarządczej. Autorzy opracowania dołożyli wszelkich starań, aby w sposób przejrzysty i uporządkowany przestawić niejednokrotnie skomplikowane zagadnienia związane z rejestracją operacji gospodarczych, ujawnianiem informacji we współczesnej sprawozdawczości finansowej, kalkulacją kosztów wytworzenia oraz podstawami rachunku kosztów.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia dla dorosłych
All copies are currently on loan: sygn. W 65 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia dla dorosłych
Copies are only available in the library: sygn. C 339 [Czytelnia] (1 egz.)
Book
In basket
Podręcznik jest wynikiem wieloletnich doświadczeń dydaktycznych autorów z Katedry Zarządzania Politechniki Łódzkiej. Przedstawiono w nim najważniejsze zagadnienia związane z zarządzaniem współczesnymi organizacjami. Informacje teoretyczne uzupełnione są o zestaw ćwiczeń. Mają one różnorodną formę, od analizy studiów przypadków, poprzez gry menedżerskie, testy samooceny, odgrywanie ról, aż po dyskusje, dzięki czemu pozwalają nabyć Czytelnikowi różnorodne umiejętności. Publikacja jest skierowana do studentów zarządzania, ekonomii, administracji, logistyki, polityki społecznej. Może stanowić także cenne źródło wiedzy dla przedsiębiorców i menedżerów, dzięki usystematyzowaniu podstawowych pojęć i wyjaśnieniu najważniejszych problemów, z którymi spotykają się podczas realizacji trudnego procesu zarządzania.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia dla dorosłych
There are copies available to loan: sygn. W 005 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Wypożyczalnia dla dorosłych (102)
All copies are currently unavailable
Book
In basket
Głównym celem zmian było stworzenie jak najbardziej wszechstronnego i aktualnego podręcznika, uwzględniającego zmiany w otoczeniu marketingowym firm oraz wyzwania związane z kryzysem gospodarczym. Tak więc traktuje on o zagadnieniach składających się na nowoczesne, przystosowane do realiów XXI wieku zarządzanie marketingowe, obejmujących: budowanie strategii i planów marketingowych, docieranie do trafnych ustaleń badawczych i skuteczne mierzenie efektów działań; utrzymywanie kontaktów z klientami; budowanie silnych marek; kształtowanie ofert rynkowych; dostarczanie i komunikowanie wartości oraz tworzenie podstaw długofalowego wzrostu.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia dla dorosłych
There are copies available to loan: sygn. W 33 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Book
In basket
E-konsumenci jutra : pokolenie Z i technologie mobilne / Barbara Grabiwoda. - [Warszawa] : Wydawnictwo Nieoczywiste - GAB Media, copyright 2018. - 310 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Pokolenie Z to młode osoby, w 2018 r. w wieku 6-23 lat, dla których podłączenie do internetu stanowi nieodłączny element codzienności. Celem publikacji jest charakterystyka wykorzystania technologii mobilnych przez reprezentantów tego pokolenia w procesie podejmowania decyzji zakupowych oraz znalezienie odpowiedzi na pytanie, czy i jak działania marketingowe przedsiębiorstw w środowisku technologii mobilnych wpływają na przebieg tego procesu wśród młodych konsumentów.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia dla dorosłych
Copies are only available in the library: sygn. C 36 [Czytelnia] (1 egz.)
Book
In basket
Nauka o klimacie – jak każda dziedzina współczesnej nauki – jest bardzo rozbudowana i kompetentne wypowiadanie się w jej zakresie wymaga sporej wiedzy. Znajdziemy ją w niniejszej publikacji, zgrabnie łączącej przystępną formę książki popularnonaukowej z poziomem merytorycznym podręcznika akademickiego. Książkę napisali fizycy związani z Wydziałem Fizyki Uniwersytetu Warszawskiego, redaktorzy portalu „Nauka o klimacie”, uznanego w konkursie PAP i MNiSW w 2018 roku za „najlepszy zespół popularyzujący naukę w Polsce”, laureaci konkursu „Dziennikarze dla Klimatu”, związani z Fundacją Edukacji Klimatycznej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia dla dorosłych
Copies are only available in the library: sygn. C 55 [Czytelnia] (1 egz.)
Book
In basket
Analiza wskaźnikowa sprawozdania finansowego wedlug polskiego prawa bilansowego / Dariusz Wędzki. - Wydanie 3. zmienione. - [Siedliska] : Wydawnictwo Nieoczywiste - GAB Media, copyright 2019. - 651 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
W książce przedstawiono analizę wskaźnikową sprawozdania finansowego, która jest najważniejszą i najczęściej stosowaną analizą finansową przedsiębiorstwa. Omówiono sposób obliczania i interpretacji wskaźników finansowych, koncentrując się na najbardziej przydatnych i wiarygodnych spośród nich. Zaprezentowano systemy powiązanych ze sobą wskaźników ułatwiających analizę przyczynowo-skutkową problemów występujących w przedsiębiorstwie i wprowadzenie nowych rozwiązań. Wiele uwagi poświęcono metodom tworzenia jednoznacznej i wiarygodnej oceny sytuacji finansowej na podstawie wskaźników, przeciwstawiając się powszechnej, choć błędnej opinii, że „wskaźniki można różnie interpretować”. Rozważania teoretyczne zostały zilustrowane licznymi przykładami z praktyki polskich przedsiębiorstw.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia dla dorosłych
All copies are currently on loan: sygn. W 65 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Book
In basket
Controlling strategiczny / Tomasz Wnuk-Pel. - [Warszawa] : Wydawnictwo Nieoczywiste - GAB Media, copyright 2023. - 346 stron : ilustracje ; 25 cm.
„Controlling strategiczny” zawiera ponad 60 studiów przypadków opartych na przykładach, z którymi autor spotkał się w swojej wieloletniej praktyce konsultanta, a które przedstawiają problemy firm usługowych, przedsiębiorstw produkcyjnych, firm handlowych i organizacji nienastawionych na zysk. Zarówno pytania testowe, jak i omawiane przykłady są zorientowane na określenie problemu występującego w organizacji i jego rozwiązanie przy wykorzystaniu całego instrumentarium narzędzi controllingu strategicznego. Książka powinna okazać się szczególnie przydatna dla tych czytelników, którzy mają już podstawową wiedzę z zakresu controllingu (rachunkowości zarządczej), i jest adresowana przede wszystkim do: – praktyków zajmujących się zawodowo problematyką controllingu; – menedżerów różnych szczebli z firm usługowych, produkcyjnych, handlowych i organizacji nienastawionych na zysk; – studentów studiów magisterskich i podyplomowych z zakresu rachunkowości; – uczestników szkoleń z zakresu controllingu; – wszystkich tych, którym potrzebna jest praktyczna wiedza z zakresu controllingu strategicznego.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia dla dorosłych
Copies are only available in the library: sygn. C 005 [Czytelnia] (1 egz.)
Book
In basket
Na okładce: Mechanizmy działania systemu klimatycznego, zmiany klimatu w przeszłości i obecnie.
Globalne ocieplenie to temat bardzo „gorący”, wywołujący emocje i ożywione dyskusje: od rozmów w gronie znajomych po wystąpienia polityków w ogólnopolskich mediach. W dyskusjach tych napotkać można wiele niezrozumienia, wyobrażeń odległych od stanu wiedzy naukowej i mitów klimatycznych, wypowiadanych z niezmąconą pewnością siebie na zasadzie „na czym jak na czym, ale na klimacie to każdy się zna”. Nauka o klimacie – jak każda dziedzina współczesnej nauki – jest bardzo rozbudowana i kompetentne wypowiadanie się w jej zakresie wymaga sporej wiedzy. Znajdziemy ją w „Nauce o klimacie”, zgrabnie łączącej przystępną formę książki popularnonaukowej z poziomem merytorycznym podręcznika akademickiego.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia dla dorosłych
There are copies available to loan: sygn. W 55 [Wypożyczalnia] (2 egz.)
Book
In basket
(70-lecie Katedry Rachunkowości Uniwersytetu Łódzkiego)
W publikacji zaprezentowano ogólne spojrzenie na rachunkowość zarządczą, omawiając źródła jej powstania, etapy ewolucji oraz jej oddziaływanie na inne obszary biznesowe, ze szczególnym uwzględnieniem dyskursu o implementacji rachunkowości zarządczej w usługach.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia dla dorosłych
Copies are only available in the library: sygn. C 657/659 [Czytelnia] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again